pühapäev, 8. jaanuar 2017

Kere kuumaks ilma keretäieta

Seekord siis jällegi audiopostitus, mille eest on hoolt kandnud ERR ja Meelis Süld. Jututeemaks erinevad alkoholivabad soojendavad joogid ja tšilli. 
Tšillimooside eest tuleb tänada koolivend Jaaku, kes tõi lihtsalt kilo kümmet sorti pipraid kohale ja olin lihtsalt fakti ees et nendega peab midagi ette võtma. Head kooslused on paprika-tšilli ja tomat-ingver-küüslauk-tšilli. Pisut veiniäädikat, suhkur.
Tšillidest, nende teravusühikutest ja Scoville skaalast on huvitavat lugemist siin. Kui aga tšillit liiga palju juhtub olema, siis seisab ta ilusti ka sügavkülmas. Kellel on kasvuhoone või kes armastab aknalaual taimi kasvatada, siis juba veebruari keskel on õige aeg seemned mulda panna. Kasvatamisnõuandeid ja tšilliseemneid saab chilitalust.
Esiplaanil Bhut Jolokia ehk Ghost Pepper, mis oli kaua aega maailma kangeim pipar. Selle kohal minu lemmik Hot Lemon. Kiusatusest maitsta maailma kangeimat tšillit ma võitu ei saanud ja ära ma ta proovisin, mis oli muidugi viga, oleks võinud väidet selle pipra teravuse kohta lihtsalt niisamagi uskuda. Pildil olevad piprad on pärit Raba talust Raplamaalt.

1 kommentaar:

  1. Hehe! Olen isegi Ghost Pepper'it proovinud, kuid kuivatatud kujul. Edaspidi tore meenutada! :)

    VastaKustuta